Friday, November 16, 2012

Catacomb Slug - My first alter

It feels so good I feel like an artist! 

Det første steget må man jo ta, ikke sant?

Think about it - this 5 cmc common SURVIVES ARMADA WURM ( - gatherer).
ERMAHGERD!

Jeg digger dette kortet og arten; en rosa, feit snegle som bare står der og er i veien for folk som prøver å slå på deg. Den virker bra i draft/limited. Er motstanderen landbunden, kan de ikke gjøre annet enn å bare gjentatte ganger dulte borti i den. Forestill deg en liten djevel som kyler seg inn i siden på sneglen, som ikke rigges av flekken og bare står og tar imot angrepene. Det var iallfall én kamp i et RtR-draft jeg ikke tapte mot et aggrodeck fordi jeg sidet denne inn i bytte mot en Goblin Electromancer.

Magikarp
Det øyet jeg hadde i tankene da jeg malte er det øyet som finnes på et bilde av en gravemaskin som sier omnomnom. I ettertid sier jeg at det faktisk er øyet til pokemonen Magikarp.

I have kind of fallen in love with this card, its pink, colorful body and the fact that, and that is is a big, big wall nothing can pass through, but just repeatedly beat into. There was one draft match I won against a aggro deck because I sided out an Golbin Eelctromancer (a U/R 2/2 that makes sorceries and instants cheaper) for Yet Another Catacomb Slug (YAC)! There are only 5 cards that this card won't survive in RtR limited - the remaining 5 cards with more than 6 toughness are mythic rare.

My primary source of inspiration was this picture of a truck eating dirt omnomnom-style, but now I see that the eye in fact belongs to the victorious pokemon Magikarp.

"Circular" template
For at øyet skulle bli rundt og for å slippe å skrape bort feil hele tida, lagde jeg en slags sirkelmal i maskeringsteip. Ikke at det hjalp så mye - øyet er ikke helt rundt. I tillegg var det vanskelig å få overflaten av malingen til å bli glatt og jevn. Den ble liksom ru og klumpete uansett. Det hadde nok også litt å gjøre med at hvitmalingen min er såpass gammel som den er. Kunne likegjerne brukt blanko (korrekturlakk), lism.

Å få en skikkelig hvit sirkel på magickortene synes å være veldig vanskelig. Først vil ikke malingen feste seg på den glatte overflaten, og så tar det så mange lag, og så mye tålmodighet! å male alle disse lagene for at hvitfargen skal bli heltmettet, og ikke gjennomsiktig. Hvis jeg først tok på tykk maling, var det vanskelig å få samme farge i hele overflaten, hårene dyttet bort malingen. Og hvis det første laget ikke var jevnt, ville ingen av de andre bli det, heller.

To easier make the eye outline circular and not having to erase errors all the time, I made some sort of template out of masking tape. Even so, the eye is not perfect at all. Another thing I'm not happy with is the surface of the paint - it is really rugged and I struggled to make it even and smooth.

Getting a real white spot on a card is really hard - my paint wouldn't stick and moved around on the gloss surface of the magic cards. Eventually I painted 6 layers, I think. The first one had to be really thin and smooth, just for all the following layers to adhere to the paper. If a single layer is not smooth, no later layers will ever be.

Vi får se åssen dette går, da...

(skulle ønske jeg kunne toggle engelsk/norsk tekst, eller ha to spalter...)

No comments:

Post a Comment